הקצאת מספרי חשבוניות ע"י רשות המיסים
מדריך - הקצאת מספרי חשבוניות ע"י רשות המיסים
לחצו כאן לכניסה אל לינק שאלות ותשובות המסביר על המודל החדש של חשבוניות ישראל
מטרת הקצאת החשבוניות:
- לאפשר ללקוחות לנכות את המע"מ הכלול בחשבונית.
- למנוע הפצת חשבוניות פיקטיביות.
איך זה עובד?
- כל עוסק שמוציא חשבונית מעל 25,000 ש"ח חייב לקבל מספר הקצאה מרשויות מע"מ.
- ניתן לבקש מספר הקצאה באופן ידני דרך פורטל רשות המיסים, או דרך תוכנת ניהול חשבונות מותאמת.
- לאחר קבלת מספר ההקצאה, יש לרשום אותו על גבי חשבונית המס.
לוחות זמנים:
- הוראת השעה תחל בתאריך 5.5.2024 ותהיה תקפה למשך חמש שנים.
- בשנה הראשונה (2024) תתקיים תקופת "פיילוט" שבה כל חשבונית שתוגש תאושר ותקבל מספר הקצאה.
- לאחר תקופת הפיילוט, רשויות מע"מ יהיו רשאיות שלא לאשר הקצאת מספר לחשבונית, במידה ויש חשש שהיא הוצאה שלא כדין.
סכום המינימום:
- בשנת 2024: 25,000 ש"ח
- בשנת 2025: 20,000 ש"ח
- ירידה הדרגתית עד 5,000 ש"ח בשנת 2028.
סמכות שלא להקצות מספר לחשבונית:
- למנהל מע"מ יש סמכות שלא להקצות מספר לחשבונית, במידה ויש חשש שהיא הוצאה שלא כדין.
- במקרה כזה, העוסק יקבל הודעה ויהיה זכאי לשימוע.
דגשים נוספים:
- הקצאת מספרי חשבוניות אינה רלוונטית לעסקאות עם אדם פרטי.
- הוראות הקצאת מספרי החשבוניות יחולו גם על חשבוניות עצמיות.
- ניתן להגיש השגה על החלטת מנהל מע"מ שלא להקצות מספר לחשבונית.
מה צריך לעשות עכשיו?
- חברות קטנות (עד 1000 חשבוניות מעל 25,000 ש"ח בשנה):
- ניתן להגיש בקשה ידנית דרך פורטל רשות המיסים.
- חברות גדולות (מעל 1000 חשבוניות מעל 25,000 ש"ח בחודש):
- יש לוודא שתוכנת ניהול החשבונות מעודכנת.
- ניתן לפנות לבית התכנה לקבלת מידע נוסף.
לפרטים נוספים:
- אתר רשות המיסים: https://www.gov.il/he/service/request-assignment-number-for-tax-invoice
- טלפון: 9848* או 074-7619848
- דוא"ל: [email protected]
הערה:
המידע המפורט במסמך זה רוכז מתוך נתונים שפורסמו ע"י רשות המיסים. אנו ממליצים לעקוב אחר הפרסומים הרלוונטיים המחייבים באתר רשות המיסים.
תהליך התממשקות למודל חשבוניות ישראל
לצורך קבלת מספרי הקצאה באופן אוטומטי מרשות המיסים, עליכם לחבר את חשבון רשות המיסים לחשבון ה-PayPlus שלכם.
שלב ראשון: התחברו לחשבון ה-PayPlus שלכם וגשו להגדרות החשבון.
שלב שני: נווטו למסך התחברות מול רשות המיסים.
שלב שלישי: לחצו על יצירת טוקן, מיד תועברו לאתר רשות המיסים.
במידה ולא התחברתם לאתר רשות המיסים דרך הדפדפן איתו התחברתם לחשבון ה-PayPlus שלכם, תתבקשו להתחבר לחשבון שלכם ברשות המיסים מחדש.
שימו לב!
עליכם לוודא כי לחשבון איתו אתם מתחברים, ישנה הרשאה להקצאת מסמכים תחת המס' עוסק / ח.פ אליו אתם מתממשקים.
במידה והתחברתם כבר או שסיימתם את תהליך ההתחברות מחדש והכל תקין, תועברו חזרה לאזור האישי שלכם ב-PayPlus והמסך הבא יופיע:
מסך זה מעיד על קבלת כל המידע הרלוונטי מרשות המיסים לצורך יצירת הקצאות בעת הפקת מסמכים.
דוגמה להופעת מס' הקצאה במסמך
לאחר הפקת המסמך, מס' ההקצאה שהתקבל מרשות המיסים יוצג על המסמך שהופק.
דוגמה: